Podzimní výcvikové soustředění

15.11.2011 22:38

19.10. 2011 jsem s Chiarkou vyrazila na pár dní na Podzimní výcvikové soustředění pořádané CHS a psí výcvikovou školou Queen Elsa. Soustředění se tentokrát konalo v Kempu Javorová skála, obklopeném nádhernou přírodou tzv. České Sibiře. Potkali jsme se zde s několika „starými“ kamarády a zároveň jsme poznali spoustu nových úžasných lidiček. Každý den jsme prožívali naplno za intenzivního výcviku poslušnosti zpestřeným spoustou zajímavých aktivit pro zvýšení motivace našich psích kamarádů. Denně probíhal i nácvik „v kruhu“ a společné večery v příjemné místní hospůdce byly provázeny poučnými i zábavnými semináři. Poučili jsme se o metodě výcviku psů metodou pozitivní motivace, jejíž účinek jsme měli možnost otestovat i na několika lidských pokusných králících – naprosto úžasná hra, myslím, že se při ní všichni dobře pobavili a osobně bych ji vřele doporučila pro zpestření společenských večerů :o). Také jsme se naučili „motat“ hračky pro psy – Chiarce jsem umotala hned tři různé pešky. Z celého arzenálu motivačních hraček, které doma máme, u ní tyhle vedou. Neustále s nimi za mnou běhá a strká mi je do klína, abych si s ní hrála.

Každý den byl tak plně nabitý různými aktivitami, že jsme (až na krátké vycházky za účelem vyvenčení) neměli čas vyrazit ani na pořádný výlet do okolí.

            Chiarku soustředění hodně změnilo – mnohem víc ke mně přilnula (do té doby byla zcela fixovaná na Merlinka), při výcviku poslušnosti mi věnuje víc pozornosti (někdy až moc) a na to, jak je svou povahou dominantní, mě moc mile překvapilo, že byla schopná vycházet se psy, které do té doby vůbec neznala. Mohla jsem ji nakonec pustit s ostatními psy na volno, i když si samozřejmě svým hrdě vztyčeným ocasem téměř ometala temeno hlavy a tvářila se jako paní všehomíru.

            Moc děkujeme organizátorům a výcvikářům za skvělý program a spoustu poučných rad, které nám předali, a všem zúčastněným za pohodovou atmosféru a těšíme se na další setkání.

    FOTOGALERIE

—————

Zpět